Vážení motoristé,z vlastní zkušenosti si dovolím tvrdit,že mnoho z Vás nepřikládá kvalitě paliva velký nebo žádný význam.Český motorista sleduje především cenu paliva,pro kterou udělá opravdu mnoho.Než by natankoval u známé čerpací stanice palivo např.o 20hal.dražší,jede 10 km k jiné čerpací stanici natankovat 40L paliva levnější o právě 20 hal.levnější.Rozdíl v ceně je na uvedeném množství 8kč,cena paliva na 10 km cca 20-25 kč,úspora?Ale rozdíl paliva v dnešní době může být nejen v ceně,ale i kvalitě.Všechny čerpací stanice prodávají základní řadu paliv a většina i paliva,které jsou o nějaký halíř dražší.Ale proč to dělají,kdo si dobrovolně koupí dražší palivo?Já,a se mnou uživatelé,kteří chtějí,aby jim jejich miláček sloužil dobře a relativně levně.Vysvětlím:

-základní řada paliv sice splňuje české normy kvality,ovšem neobsahuje žádná aditiva(přidávaná složka paliva zlepšující jeho vlastnosti,pozor,ne výkon!).Při tankování takového paliva se relativně nic nestane,ale motor a jeho komponenty se postupně zanáší karbonem,a to i např.sací potrubí,EGR ventil,ventily motoru.Ve výsledku při dlouhodobém užívání motor postupně ztrácí výkon,jeho chod je nerovnoměrný,kolísají otáčky atd.Následuje nákladná oprava a vyčištění,pokud nedojde k totální škodě,potom následuje výměna nebo nákladná oprava a řeknu Vám,čím modernější motor,tím náchylnější k podobným problémům

-vyšší řada paliv je vždy u čerpací stanice nějak odlišena a má o nějaký halíř vyšší cenu,ale obsahuje přidaná aditiva chránící motor a jeho komponenty před podobnými problémy.

-úplná špička v kvalitních palivech je např SHELL V-Power Nitro+,nejsem dealerem Shellu,prokázaly to testy pracovníků firmy SGS(nástupce ústavu paliv a maziv).Při používání tohoto paliva odstraňuje z motoru téměř veškeré usazeniny karbonu,souhlasím,že tankovat 100 oktanový benzin pořád,asi budu na nástěnce SHELLU za dobrého zákazníka,ale testy prokázaly,že i např.každá třetí natankovaná nádrž podstatně snižuje usazeniny karbonu,stejnou službu prokáží i aditiva přidávaná do nádrže vozidla majitelem

-některé automobilky přísady do paliv nedoporučují v návodu nebo dokonce na víčku nádrže,ovšem dotazem na infolince Škoda nebo Ford je přímo doporučí(zdroj časopis SM 31/2015 str.11).

P.S.motoristé tankující v zahraničí mohou potvrdit,že palivo je tam opravdu lepší,např.Škoda Octavia 1,6FSI pro německý trh má nastaveny vstřikovače tvořící z paliva mlhu,kdežto verze pro český trh tvoří pouze miniaturní kapičky,rozdíl ve výkonu auta je obrovský-v Německu,v Česku oproti starší 1,6MPI minimální,proto se u českých motoristů tento,jinak výborný motor neprosadil,a je to jenom kvůli palivu.A musím se pochlubit,nikdy jsem neměl problém s motorem,ventily,škrtícími klapkami,EGR ventily,vstřikovači od Favorita po VW.Základem je ovšem kvalitní olej-ne nejlevnější a kvalitní palivo-to může pro své autíčko udělat úplně každý.Mnoho km bez problémů přeje Autoservis Drobilič.